Logo versus firemní identita

Logo

Logo napomáhá identifikovat firmu/společnost/organizaci za pomocí použití ikony, nebo znaku. Neměli bychom zaměňovat logo za branding (značku). Branding je celkový obraz či dojem, tzv. image, jakým společnost působí na své okolí. Design loga a branding mají rozdílné role v budování image firmy, produktu či organizace.

Firemní image – brand

Firemní image  můžeme definovat jako vlastnosti či dojem z určité služby nebo výrobku, které pomáhají spojit zákazníky. Takové spojení můžeme zajistit sloganem nebo designem loga. Branding je proces, kterým firma zajistí, že se jejich služba či výrobek na trhu odlišuje a je zákazníky jednoduše rozeznatelná.

Mimo toto posílení a budování značky se společnosti zaměřují na vybudování dobré pověsti a nastavení standardů pro související výrobky či služby. Branding proto můžeme jako takový chápat jako aktiva společnosti a hodnotu značky primárně jako dobrou pověst, kterou si získala během procesu budování značky.

 

Logo vs. identita

 

Logo není firemní identita

Existuje obecně mylná představa, že logo, které se skládá z barev, fontů atd., je jediný element budování značky – brandingu. Budování firemní image je ale mnohem složitější záležitost. Zahrnuje veškeré aktivity, majetek, závazky, cíle a hodnotu společnosti. Je to hlavní myšlenka, na které je firma založena a znamená smysl její existence.

K budování firemní identity slouží několik věcí. Design firemní identity je jedna z těchto zásadních elementů a neměla by se zaměňovat s logo designem. Výtváří se souhrn zásad, podle kterých se řídí jak a kde se bude tento design používat. Součástí je odsouhlasení používaných barev, rozvržení, velikostí, fontů a prostředků, které se budou používat při aplikaci identity. Vytváří se takzvaný grafický manuál firemní identity.

Existuje několik vizuálních aspektů přispívajících k budovování identity firmy, produktu nebo služby. Logo design je důležitým komponentem představujícím celkovou identitu a značku. Všimněte si, že jednoduchá, unikátní a dobře zpracovaná loga reprezentují velmi významné značky ve firemním světě.

Záleží na všech detailech

Design, barva a styl veškerých tištěných materiálů, které firma používá, jako vizitky, obálky a hlavičkový papír, by měly být v souladu. S tímto souvisí také ostatní tiskoviny a prostředky, které se používají k propagaci firmy, služby, či výrobku, jako jsou brožury, letáky a internetové stránky nesoucí myšlenku a image. Všechny tyto prostředky mohou pomáhat v pozitivním budování firemní identity a jejich design by neměl být brán na lehkou váhu.
Pohlídat by se měly i malé detaily včetně designu interiérů a exteriérů kanceláří či prodejen reprezentující společnost. Vše by mělo být v harmonii se zásadami firemní identity.

Napište nám   Napište nám
Potřebujete s něčím poradit?

Ať máte jakýkoliv dotaz, nebo potřebujete poradit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám pomůžeme....

* povinná pole
Odeslat zprávu