Jak vypadá kvalitní logo?

V první řadě by logo mělo udělat dobrý první dojem.

Dobře zpracované logo je lehce rozeznatelné a zapamatovatelné, vhodné pro daný typ služby/produktu, je jednoduché, snadno reprodukovatelné a použitelné a nese v sobě zamýšlenou informaci. Logo by mělo mít “dlouhou životnost”.
Logo společnosti nebo značky je nezbytné pro jednoduchou a rychlou identifikaci firmy a jejich služeb či výrobků. Vnáší pocit důvěry mezi současné i budoucí zákazníky a má být jednoduše použitelné v reklamě a v marketingu.
Pokud usilujete o budování své značky, dobře zvažte design loga jako nezbytnou součást budování firemní identity. Podívejte se na velké a úspěšné firmy – jednoduchost, zapamatovatelnost, unikátnost je to, co jim pomáhá budovat jejich značku.

1. Nese význam organizace/společnosti, obsahuje určitý “příběh”, se kterým si lidé organizaci mohou spojit. Samozřejmě tento význam musí být v souladu s posláním a hodnotami organizace.

2. Význam loga by měl být nezávislý na etnice, jazyce, geografické působnosti, náboženském přesvědčení atd. To znamená, že význam loga by měl být do určité míry pochopitelný univerzálně, pro všechny lidi na světě.

3. Dobré logo má být dlouhotrvající, nepodléhat moderním trendům, které se za nějakou dobu změní.

4. Logo musí nést svůj význam i v černobílé verzi. Ne vždy je možné použít barevné logo. Tím je zaručena možnost aplikace loga v jakémkoliv použití. Dobré logo se nespoléhá pouze na barvy.

5. Musí být opticky vyvážené. V malých velikostech musí být stále rozpoznatelné a čitelné.

Logo je pouze jednou ze součástí firemní identity a celkového brandingu.
Vaše značka/logo a celková grafická identita je to, co v mnoha případech dělá první dojem. Profesionálně zpracovaná firemní identita informuje Vaše cílové zákazníky/klienty, může ovlivnit jejich emoce, upoutat pozornost a nadchnout.

Proto je velmi důležité, abyste logu a celkové firemní identitě věnovali dostatek času a pozornosti, protože to může být právě ten jediný způsob (například vizitka, či leták), jakým zákaznici přijdou poprvé do styku s Vaší společností/organizací.
Velmi důležité je být v používání vizuální identity konzistentní a řídit se stanovenými pravidly, aby efekt měl smysl a co nejlepší účinek.

Napište nám   Napište nám
Potřebujete s něčím poradit?

Ať máte jakýkoliv dotaz, nebo potřebujete poradit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám pomůžeme....

* povinná pole
Odeslat zprávu